Határtalanul-HAT-17-01-2017-00825

Határtalanul

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő a HATÁRTALANUL! program keretében nyílt pályázatot hirdetett a külhoni magyarsággal kapcsolatos ismeretek bővítésének elősegítésére.

A pályázat célja a magyarországi köznevelési intézményben nappali rendszerű oktatásban részesülő, 7. évfolyamon tanuló diákok Románia, Szlovákia, Szerbia, Ukrajna, Szlovénia vagy Horvátország magyarlakta területeire irányuló tanulmányi kirándulását támogassa.

Intézményünk a Szolnoki Tankerületi Központ támogatásával pályázatot nyújtott be, mely megfelelt a felhívásban meghatározott formai szempontoknak, támogatási kérelmünket támogatták. Az elnyert összeg: 906 275 Ft, a célország Románia. Pályázatunk címe:” Erdély kincsei az összetartozás szellemében”

A tanulmányi kirándulás rövid bemutatása

A kirándulás célja, hogy tanulásban-, értelmileg akadályozott és autista tanulóink Erdély magyarlakta területeit felfedezzék, és az itt élő magyar anyanyelvű emberek kultúráját megismerjék. Közös program keretében találkozhassanak megegyező életkorú (hasonló sérüléssel rendelkező) diákokkal. Földrajz, történelem és természetismeret tantárgyakhoz kapcsolódó ismereteket felelevenítsék, megtekintsék. Az Arany János emlékévhez kapcsolódva látogatást tegyenek az Emlékmúzeumba.

A tematikus útvonal témája

Erdély kincsei az összetartozás szellemében. Történelmi, irodalmi, természetismereti és földrajzi tananyagtartalmak valóságban történő megfigyelése, megtapasztalása, különös tekintettel az Arany János Emlékévre.

Programok

Első programunk Nagyszalontán lesz. Látogatást teszünk az Arany János Emlék Múzeumba, ahol megtekintjük a nagy költő relikviáit. Ezután a szoborparkban a koszorút helyezünk el a szobránál. Az esti órákban érkezünk szállásunkra Szentegyházára.

A második napon elutazunk az Oklándi Speciális Iskolába, mely a szállásunktól egy órányi autóbusz útra van. Az intézmény gyógypedagógiai jellegű, mint iskolánk, a gyermekek hasonló sérülésekkel bírnak, mint tanulóink. Rövid intézmény látogatás után közös program keretében elültetünk egy Magyarországról vitt facsemetét, jelképezve ezzel az összetartozásunkat. Remélhetőleg ez egy testvériskolai kapcsolat kezdetét is jeleni majd.

A közös program után Parajdra felé vesszük utunkat, ahol megtekintjük Európa egyik legnagyobb sótartalékát, a sóbányát. A sóbánya klímája remélhetőleg mindannyiunk számára gyógyító hatással bír. Az esti órákban érkezünk meg szállásunkra.

A harmadik napon a természet monumentális remekművéhez, a Békás-szoroshoz utazunk el. A mészkőbe vájt hasadékvölgyet remélhetőleg nehéz lesz elfelejteni bárkinek is. Nyomasztóan magas és szinte függőleges sziklaszirtek, zúgó hegyi patakok, kisebb-nagyobb vízesések, barlangok alkotják a szoros látnivalóit, amit csak a helyszínen sétálva élhetünk át igazán. Visszafelé megállunk a Gyilkos-tónál, melynek környezete a világ egyik legszebb pontjai között szerepel. Az esti órákban érkezünk szállásunkra.

A negyedik napon csomagolás és reggeli után indulunk haza. Rövid pihenők után az esti órákban érkezünk Szolnokra.

Előkészítő foglalkozás témája

Viselkedési és magatartási szabályok, szokások betartása

Értékelő óra tervezett tematikája

Intézményünk vállalja, hogy a hazaérkezést követően értékelő órát szervez a részt vevő diákok és kísérő tanáraik számára, melynek moderátora a pályázat projektmenedzsere. A HATÁRTALANUL értékelő órán beszámolunk a kirándulás élményeiről, tapasztalatairól, a külhoni magyar diák csoporttal történő találkozás élményeiről, és az oklándi intézménylátogatásról. Értékeljük az élményeinket és a tanulmányi kirándulás programját. A szerzett ismereteket alkalmazzuk a tanulás folyamatában

Beszámoló (prezentáció)

Hasonló életkorú külhoni magyar csoporttal való közös tevékenység (videó)

Arany Emlékévhez köthető programelemek - Múzeum (videó)

Arany Emlékévhez köthető programelemek - Koszorúzás (videó)

2018. szeptrember
ke sz cs sz va
35-----12
363456789
3710111213141516
3817181920212223
3924252627282930

Hasznos linkek

55 éves jubileumi gála (video)

Iskolai eszközkölcsönző

Könyvtárunk honlapja

Liget Úti EGYMI bemutatkozó filmje (videó)

Segítő szolgálatok a szolnoki iskolákban! (videó)